sliderpraktijk

Centraal staat wat u zelf kunt doen om meer grip op uw klachten te krijgen en de gevolgen van de klachten op uw dagelijks functioneren te verminderen. Iemand die zijn lichaam ongunstig belast krijgt sneller klachten. Samen met de oefentherapeut gaat u uitzoeken welke belastende factoren een rol spelen. Tijdens de interactieve behandeling oefent u gunstige houdingen en bewegingen toe te passen in het dagelijks leven. Uw persoonlijke oefenschema ondersteunt dit proces te automatiseren. In de behandeling wordt naast oefentherapie aandacht besteedt hoe u met uw klachten om gaat. U leert op een verantwoorde wijze dagelijkse activiteiten uitbreiden. Ontspanningstechnieken kunnen deel uit maken van de behandeling.

Oefentherapie Cesar & Mensendieck
• Is een paramedische en bewezen effectieve behandelmethode
• Maakt je bewust van je houding- en bewegingsgewoonten
• Richt zich op de activiteiten van het dagelijks leven
• Bied je een persoonlijk oefenprogramma
• Is sterk in preventie en arbeidsintegratie
• Leert je om je klachten te begrijpen
• Maakt je zelfredzaam

Indicaties
• Houding- en bewegingsafwijkingen Bekken- en zwangerschapsklachten
• Hoofdpijn- en spanningsklachten
• Rug-, nek-, en schouderklachten
• Heup-, knie-, en voetklachten
• Neurologische aandoeningen
• Reumatische aandoeningen
• Motoriek kinderen
• Chronische pijn
• Revalidatie

Verwijzing
Sinds 2008 is geen verwijsbriefje van de huisarts meer nodig om een oefentherapeut te bezoeken. Natuurlijk kunt u eerst een afspraak maken bij de huisarts, u krijgt dan meestal een verwijzing mee maar dat hoeft in principe niet meer. We bespreken samen uw klachten en welke behandeling hierbij het beste kan aansluiten.